15 juni 2021

Online marketing : How to!

Tegenwoordig is iedereen verbonden met het internet. Even snel iets op zoeken via de laptop, een mailtje versturen via je tablet of een routebeschrijving opzoeken naar de plaatselijke fietsenmaker via je mobiel. Het optimaliseren van websites en het beter zichtbaar maken van bedrijven en ondernemers is hierdoor een belangrijke dienst geworden. Deze dienst wordt vervuld door online marketing bureaus. Deze online marketing bureaus hebben een breed aanbod aan werkzaamheden. Van websites bouwen tot advertising en van SEO tot SEA, wij bespreken elke maand twee van deze werkzaamheden. Deze maand bespreken we SEO en e-mail marketing.

Zoekmachine optimalisatie

SEO, Search Engine Optimization of Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van een website voor het algoritme van de grote zoekmachines zoals Google en Bing. Het algoritme van Google bestaat uit honderden ranking factoren die onder te verdelen zijn in drie pijlers. Deze pijlers zijn technische SEO, On-page SEO en website autoriteit. Door er voor te zorgen dat de website technisch perfect loopt, dat de juiste content op de website wordt geplaatst op de juiste plekken ben je al een heel eind. Verder kun je door middel van het plaatsen van links naar een website vanaf een externe, relevante website er voor zorgen dat de website autoriteit wordt verbeterd. Linkbuilding wordt dit genoemd.

E-mail marketing

Binnen online marketing wordt e-mail marketing vaak als dienst aangeboden. Er zijn veel bedrijven die een mooi klantenbestand met klantinformatie bijhouden. Dit kan overzichtelijk worden bijgehouden in een CMS, een customer management system. Veel bedrijven gebruiken deze informatie om belangrijke informatie naar hun klanten te sturen. E-mail marketing als dienst zorgt er voor dat dit proces wordt geoptimaliseerd. Dit proces is vrij breed van het zenden van de juiste boodschap naar de juiste groep mensen tot er voor zorgen dat mails uit spam boxen verdwijnen. Je wilt natuurlijk niet het bericht waar jij zo je best op hebt gedaan bij iemand in de spam box terecht komt.