27 september 2021

Op zoek naar een passende baan? Een chatbot kan je helpen.

Solliciteren gaat in het begin tegenwoordig vaak online. Veel mensen kijken ook op verschillende websites voor een passende baan. Soms zijn er zoveel opties en vacatures dat je door de bomen het bos niet meer ziet of je loopt tegen een vraag aan. Wat is er op dat moment nou handiger dan direct je vraag kwijt kunnen of hulp krijgen bij het zoeken van je baan? 

Stel je vraag via de chatbot.  

In het eerste opzicht lijkt het op een chat maar je praat met een geautomatiseerde gesprekspartner. In dit geval een chatbot. Een chatbot geeft antwoord op je vragen. Ben je op zoek naar een parttime baan in de logistiek? Dan geef je dit aan en de bot zal je voorzien van een aantal opties waar je op kan solliciteren. Ook kan de bot meer informatie verschaffen over een vacature. Kom je er met de bot niet uit? Geen probleem. De bot kan je doorschakelen naar een medewerker van de live chat die je meer informatie kan geven over de vacature of je laat je gegevens bij de bot achter en een medewerker neemt contact op om je te informeren over de desbetreffende vacature.  

Een chatbot implementeren op jouw website.  

De voordelen van een chatbot zijn dat je zelf geen tijd meer hoeft te besteden aan de informatieve vragen en de contactgegevens van de klant vanzelf bij jou binnen komen. Hierdoor kan je je als bedrijf op andere belangrijke dingen focussen en ontzorg je je bedrijf. Naast het feit dat het bedrijf ontzorgt wordt kan je online klantenservice ook een ruimere bereikbaarheid hebben buiten de openingstijden. Naast de chatbot kan je bij het offline zijn een contactformulier achterlaten wat klanten in kunnen vullen. Ook kan je de bot online laten en de volgende ochtend contact opnemen. Wat is er nou fijner dan leads verzamelen buiten je eigen openingstijden?